Adviseur Bedrijfsvoering FIOD
Samenwerken met onze opsporingsteams van de fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst (FIOD) in de regio Rotterdam en Amsterdam, en de staf afdelingen in Utrecht. Als adviseur bedrijfsvoering bij de FIOD ben jij het eerste aanspreekpunt voor de processen op het gebied van managementinformatie, bestuurlijke rapportages en het monitoren van de kritieke prestatie indicatoren (KPI's) in de regio waar jij voor aan de lat staat.
Dit doe je bij de Belastingdienst
Jij bent de belangrijke schakel tussen de centrale staf en jouw regio. Op het terrein van bedrijfsvoering ben jij de gesprekspartner voor het regionale managementteam. In jouw regio houd je contact met teamleiders en projectleiders, zodat sturingsinformatie en KPI's juist, volledig en op tijd bijgewerkt worden. De signalen en managementinformatie die je in de regio opvangt verwerk je samen met je collega adviseurs in de rapportages aan het directieteam van de FIOD. Je bent formeel onderdeel van de centrale staf in het team bedrijfsvoering wat bekent dat je altijd handelt en denkt vanuit landelijke kaders en centraal beleid. Naast je werkzaamheden op het terrein van management- en bestuurlijke informatie ben je ook allround adviseur bedrijfsvoering. Deze brede rol betekent dat je voorstellen doet en gevraagd en ongevraagd adviezen geeft over procesverbeteringen, aanpassen van procedures en richtlijnen.
Jouw voorstellen en adviezen zorgen ervoor dat bedrijfsvoering producten, diensten en processen optimaal gebruikt kunnen worden om het management de beste sturingsmogelijkheden te geven. Zo kunnen we in alle FIOD-regio's op dezelfde manier werken, en hebben we als organisatie onze sturing en beheersing op orde.
"Ik ben sparringpartner voor leidinggevenden, procesdeskundigen, informatie-analisten en ICT-specialisten. Hierbij breng ik partijen bij elkaar om problemen op te lossen en bedrijfsvoering producten te ontwikkelen. Dat maakt het werk divers en je kunt jezelf ontwikkelen in diverse richtingen". Sarah , senior adviseur bedrijfsvoering.
Wanneer past deze baan bij je?
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.
Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.
De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.
Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.
Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.
Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.
Solliciteren bij de Belastingdienst
Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, maar laten we je ook kennismaken met ons.
Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.
Voorselectietest
Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.
Sollicitatiegesprek
We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.
Assessment
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.
Arbeidsvoorwaarden
We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.
Neem contact op met , teamleider
Functie: | adviseur bedrijfsvoering |
Startdatum: | 04-06-2024 |
Ervaring: | Ervaren |
Educatielevel: | HBO |
Contracttype: | Vast |
Salaris: | 3091 – 4921 |
Uren per week: | 32 – 36 |
Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.
Deel de vacature:
Redactie Lekkerkerkkrant
Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de lekkerkerkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Lekkerkerk via Lekkerkerkkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Lekkerkerkkrant.nl.
© Lekkerkerkkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.