Nummer: 1743229 Burgemeester en wethouders van Delft, Gelet op: - artikel 18, lid 1 onder d van de Wegenverkeerswet 1994 (hierna: WVW 1994) ingevolge verkeersbesluiten worden genomen door burgemeester en wethouders voor zover zij betreffen het verkeer op wegen, welke niet in beheer zijn bij het Rijk, de provincie of een waterschap; - artikel 15 lid 1 van de WVW 1994 ingevolge de plaatsing of verwijdering van de bij algemene maatregel van bestuur aangewezen verkeerstekens en onderborden, voor zover daardoor een gebod of verbod ontstaat of wordt gewijzigd, geschiedt krachtens een verkeersbesluit; - artikel 12 van het Besluit Administratieve Bepalingen inzake het Wegverkeer (hierna: BABW) ingevolge het plaatsen van de verkeerstekens A1 en A2, zonaal uitgevoerd als begin en einde 30 km/uur zone van Bijlage 1 van het Reglement Verkeersregels en Verkeerstekens 1990 (hierna: RVV 1990) moet geschieden krachtens een verkeersbesluit; - artikel 24 BABW ingevolge verkeersbesluiten worden genomen na overleg met een gemachtigde van de korpschef van de politie; Overwegende dat: - de Harnaschpolder gelegen is aan de westkant van de gemeente, vlakbij de A4 en de aansluiting met de N211; - in vroeger jaren de polder diende als tuinbouwgebied; - in de Harnaschpolder in fases een nieuwe woonwijk wordt gebouwd waarbij 1300 appartementen en woningen worden gerealiseerd; - daarnaast de woonwijk voorzieningen krijgt zoals scholen, winkels, sportvelden en recreatiemogelijkheden; - de woonwijk vlakbij uitvalswegen naar Den Haag en Rotterdam is gesitueerd en op 10 minuten fietsafstand is gelegen van de binnenstad van Delft; - de woonwijk wordt aangedaan door openbaar vervoer, namelijk buslijn 37 die loopt vanaf Den Haag Leyweg via de Harnaschpolder en het Reinier de Graaf Gasthuis naar station Delft; - de eerste bewoners in 2010 in de wijk zijn komen wonen; - een nieuwe woonwijk met zich mee brengt dat nieuwe infrastructuur gerealiseerd moet worden om de nieuwe wijk aan te sluiten op het omliggende wegennet, waarbij de nieuwe infrastructuur wordt aangelegd volgens de geldende richtilijnen, zoals de landelijke inrichtingsrichtlijn voor Duurzaam Veilig en het categoriseringsplan uit het Lokaal Verkeer- en Vervoersplan (2005) van de gemeente Delft; - de Van Erktuinen en Laan van Lekkerkerk conform het LVVP van de gemeente Delft zijn aangewezen als erftoegangswegen; - op erftoegangswegen binnen de bebouwde kom conform de landelijke richtlijnen een snelheidsregime van 30 km/uur ingesteld moet worden; - de beoogde snelheid van 30 km/uur echter wel in overeenstemming dient te zijn met het wegbeeld ter plaatse; - de eerste vereiste hiervoor is dat de betrokken wegen/weggedeelten voornamelijk een verblijfsfunctie hebben, dat is hier het geval; - daarnaast waar nodig de omstandigheden op zodanige manier zijn aangepast dat de beoogde snelheid redelijkerwijs voortvloeit uit de aard en de inrichting van de betrokken weg(en) en hun omgeving; - dit onder meer betekent dat er snelheidsremmende maatregelen worden genomen in de vorm van een beperkte rijbaanbreedte met menging van fietsers, bromfietsers en motorvoertuigen op de rijbaan, geen as- en kantmarkering aanwezig is, geen rijstrookindeling aanwezig is en geen scheiding in rijrichtingen aanwezig is; - in verband hiermee ook extra aandacht moet worden besteed aan potentieel gevaarlijke punten zoals bijvoorbeeld kruispunten of oversteeklocaties voor voetgangers; - de overgang naar een andere maximumsnelheid daarnaast door de constructie duidelijk herkenbaar moet zijn; - de overgang naar een hogere maximumsnelheid verder middels een voorrangsregeling, in de vorm van verkeerstekens dan wel een in- en uitritconstructie, dient te zijn geregeld indien deze overgang binnen 20 meter van een kruisende weg ligt, tenzij de kruisende weg geschikt is om in het betrokken gebied opgenomen te worden; - de kruising Van Erktuinen – Hoefslagendreef een aansluiting van 30 km op 50 km behelst; - er in dit geval voor is gekozen om de overgang bij de kruising Van Erktuinen – Hoefslagendreef via een in- en uitritconstructie aan te duiden; - deze kruising hiermee voor weggebruikers eenduidig is met de kruising Bartoutszate – Hoefslagendreef en de andere kruisingen op de Kristalweg, die in het verlengde van de Hoflandendreef ligt; - een uniforme inrichting bij alle aansluitingen een helder en duidelijk wegbeeld geeft voor de weggebruiker en daarmee ten goede komt aan de verkeersveiligheid; - de kruising Laan van Lekkerkerk – Hoflandendreef nog ontworpen moet worden waardoor het nu nog niet bekend is hoe daar de overgang van snelheidsregimes gaat worden uitgevoerd en dit tezijnertijd wordt meegenomen in een verkeersbesluit; - de bovenvermelde maatregel wordt genomen op basis van artikel 2 van de WVW 1994 om de veiligheid op de weg te verzekeren en weggebruikers en passagiers te beschermen; - de onder ‘besluiten’ genoemde wegen in eigendom, beheer en onderhoud zijn bij de gemeente Delft; - het college van burgemeester en wethouders, overeenkomstig artikel 18, lid 1 onder d van de WVW 1994, het bevoegd gezag is voor het nemen van dit verkeersbesluit en dat deze bevoegdheid op grond van het gewijzigde mandaatbesluit van 27 september 2011 is gemandateerd aan de gemeentedirecteur, waarbij ondermandaat is verleend aan het afdelingshoofd Ruimte Advies; - overeenkomstig artikel 24 van het BABW overleg is gevoerd met de gemachtigde van de korpschef van de politie; nemen, gelet op het voorgaande, de volgende B E S L U I T E N : 1. een 30 km/h-zone in te stellen op de Van Erktuinen en Laan van Lekkerkerk door het plaatsen van de borden model A1 en A2, zonaal uitgevoerd als begin- en eindeaanduiding, van Bijlage 1 van het RVV 1990; 2. de bebording te plaatsen en de markering aan te brengen zoals aangegeven op de bij dit besluit behorende situatietekening. Het college van burgemeester en wethouders van Delft, Namens het college, De heer H. Groen Afdelingshoofd Ruimte Advies Delft, 12 november 2014 Bijlage: Situatietekening Als u het met dit besluit niet eens bent, kunt u binnen 6 weken na dagtekening een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat dit besluit genomen heeft. Hoe u dat doet, kunt u lezen op www.delft.nl/bezwaarschrift. Het indienen van een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet. Degenen die een bezwaarschrift hebben ingediend kunnen, als er sprake is van spoedeisend belang, ook op grond van artikel 8:81 van de Algemene wet bestuursrecht, bij de president van de Arrondissementsrechtbank ‘s-Gravenhage, sector bestuursrecht, Postbus 20302, 2500 EH ’s-Gravenhage vragen een voorlopige voorziening te treffen. Voor het behandelen van een dergelijk verzoek wordt griffierecht geheven.
De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.
Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.
Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Lekkerkerk. Bekijk alle Bekendmakingen lekkerkerk in DelftDelft.
Deel dit bericht:
Redactie Lekkerkerkkrant
Welkom op de bekendmakingen pagina van de Lekkerkerkkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Lekkerkerk.
Altijd op de hoogte van het laatste nieuws in gemeente Lekkerkerk via Lekkerkerkkrant.nl.
Vind woningen, vacatures, bekijk 112 meldingen en zie wanneer evenementen plaatsvinden op Lekkerkerkkrant.nl.
© Lekkerkerkkrant.nl is een merk van Krant.News Regionale nieuws groep.