Vacature Beleidsadviseur Sociaal Domein

Beleidsadviseur Sociaal Domein in Lekkerkerk

Beleidsadviseur Sociaal Domein

  • Aantal uur : 32 - 36 uur
  • Opleidingsniveau : HBO

Zie je het al voor je?

In deze rol van beleidsadviseur Wmo en maatschappelijke zorg ga je maatschappelijke impact maken door, als onderdeel van een klein en hecht cluster met collega's, je bezig te houden met regionale vraagstukken op het gebied van beschermd wonen en dak- en thuisloosheid. Lokaal sta je aan de lat om de beweging van beschermd wonen naar beschermd thuis vorm te geven en dakloosheid te voorkomen. Jij gaat de samenwerking op tactisch en operationeel niveau binnen het Sociaal Domein stimuleren. Een bijzonder veelzijdige en afwisselende functie waar je van grote betekenis bent voor jonge en oudere kwetsbare inwoners van de Krimpenerwaard.

Wij

Krimpenerwaard is een middelgrote gemeente in het prachtige Groene Hart. Een landelijk gebied met elf unieke dorpen of steden, waar in totaal 58.000 inwoners wonen, werken en recreëren. Maar, jij wilt natuurlijk ook graag weten wat voor organisatie wij zijn. Klik hier om te lezen wat het werken bij de Krimpenerwaard zo leuk maakt!
De afdeling Sociaal Domein bestaat uit vier teams: Dienstverlening Jeugd, Dienstverlening WMO, Dienstverlening Participatie en Schulddienstverlening en Team Advies. In het team Advies zijn circa 25 beleidsmedewerkers werkzaam. De beleidsmedewerkers kennen hun vak, zijn gemotiveerd en zeer betrokken bij elkaar. Jij doet je werk in nauwe samenwerking met het hele team.

Dit ga je doen

Als beleidsadviseur binnen het Sociaal Domein initieer en formuleer je beleidsvoorstellen voor de gemeente en vervul je een trekkende rol waarin je bestuurders, gemeenteraden en uitvoering adviseert. Je initieert, ontwikkelt, coördineert en voert het gemeentelijk beleid uit op tactisch niveau. Je doet beleidsvoorbereiding door het doen van verkennend onderzoek en signaleert relevante ontwikkelingen in wet- en regelgeving en uitvoering. Met een vlotte pen schrijf je beleidsstukken en informatienota's, en stel je college- en raadsstukken op. Op een heldere en uitvoerbare wijze adviseer je directie en bestuurders en bouw je aan en onderhoud je de interne en externe netwerken. Je volgt de ontwikkelingen binnen jouw beleidsveld op de voet en haalt kennis actief op. Hierin werk je samen met interne afdelingen, regiogemeenten, ketenpartners en zorgaanbieders. Je koppelt proces aan inhoud en resultaat en plant de stappen die nodig zijn om het doel te realiseren.
Daarnaast:

  • Ga je aan de slag met vraagstukken op het gebied van Wmo-voorzieningen en maatschappelijke zorg en speel je in op de landelijke ontwikkelingen;
  • Fungeer je als accounthouder voor verschillende dagbestedingspartijen die zich inzetten voor mensen met een psychische kwetsbaarheid;
  • Houd je je bezig met zowel beleidsontwikkeling als regelgeving;
  • Werk je lokaal samen met collega's aan de opgave bestaanszekerheid;
  • Neem je deel aan regionale beleidsoverleggen Wmo en maatschappelijke zorg en adviseer je je bestuurder over regionale beleidsvoorstellen;
  • Ben je budgetverantwoordelijk en vanuit deze rol betrokken bij alle opgaven rondom financiële uitdagingen en verantwoordingen;
  • Ben je schrijver, voor de P&C stukken voor jouw inhoudelijke dossiers.

Jij

Je hebt visie en bent een sterke gesprekspartner. Je zoekt actief naar verbinding en samenwerking met andere teams en partijen en hebt oog voor de relatie. Als geen ander weet je te schakelen tussen het tactische en operationele niveau en ben je politiek bestuurlijk sensitief. Je bent een echte netwerker en in staat om zowel in- als extern draagvlak te creëren en een relevant netwerk te bouwen en onderhouden. Ook beschik je over een hoge mate doorzettingsvermogen, ben je zelf organiserend en enthousiast.
Daarnaast

  • Beschik je over minimaal HBO werk- en denkniveau;
  • Beschik je over minimaal 3 jaar relevante werkervaring binnen Sociaal Domein;
  • Heb je, in het kader van integraal werken, algemene kennis over en affiniteit met het complete sociale domein;
  • Heb je ervaring met het schrijven van beleidsnota's.

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 5.247,- bruto per maand (functieschaal 10) bij een 36-urige werkweek.
  • Een thuiswerkvergoeding, reiskostenvergoeding en uiteraard een laptop en iPhone. Ook kunnen wij je helpen bij het inrichten van je thuiswerkplek!
  • Een Individueel Keuze Budget (IKB) (externe link) . Over het bruto maandsalaris bouw je maandelijks 17,05% IKB op. Je kunt dit bijvoorbeeld (maandelijks) uit laten betalen, gebruiken om extra verlof te kopen of inzetten voor een opleiding;
  • De mogelijkheid om je werk en werktijden in te delen op de manier die bij jou en je werk past;
  • Vitamine L(eren): een intern pakket aan ontwikkelmogelijkheden;
  • Betrokken collega's;
  • Vertrouwen.

Solliciteren

Enthousiast geworden? Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met , (teammanager Advies Sociaal Domein). Zij is bereikbaar via en email: .
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij je van harte uit om te reageren. Stuur je CV en motivatie via de button - "Solliciteer naar deze functie" - naar team P&O van de gemeente Krimpenerwaard. Wij reageren dan zo snel mogelijk. Hopelijk zijn we een match! Deze vacature heeft geen sluitingsdatum en staat open totdat wij een geschikte kandidaat hebben aangenomen.


Functie:beleidsadviseur sociaal domein
Startdatum:25-01-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:HBO
Contracttype:Vast
Salaris:5247 – 5247
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Gemeente Krimpenerwaard via onbekend of onbekend. Of bezoek hun website onbekend.

Deel de vacature:

Redactie Lekkerkerkkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de lekkerkerkkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Vacatures Lekkerkerk
  2. Beleidsadviseur Sociaal Domein Gemeente Krimpenerwaard 25-01-2024

Bekijk ook andere vacatures